Close

Хто такий SEO спеціаліст?

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Професія SEO спеціаліст виникла не так давно. На початку 90-х, з появою перших пошукових систем (Archie, Lycos, Excite, Infoseek, Alta Vista, Yahoo! і т.д. ), з’явилася гостра потреба оптимізувати веб-сайти для їх ефективного знаходження у результатах пошуку (SERP – Search Engine Result Page). Спочатку цим займалися власники або розробники сайтів, але з активним розвитком таких компаній як Google та Яндекс, які фактично монополізували пошук в інтернеті, SEO оптимізація набула більш складного, важливого характеру й поступово викристалізувалася в окрему галузь та професію. Людей, які займалися виключно оптимізацією і просуванням сайтів в інтернеті почали називати – SEO спеціалістами (Search Engine Optimization Specialist), SEO оптимізаторами або просто “сеошниками“.

Як виглядал Google раніше

Опис професії та класифікація SEO спеціалістів

SEO спеціаліст – це експерт з оптимізації та просування веб-сайтів у пошукових системах. Його завданнями є аналіз та усення помилок, котрі заваджають SEO просуванню, а також комплексна оптимізація для покращення видимості у пошукових системах та залучення цільової аудиторії.

SEO спеціаліст проводить комплексний аудит сайту та аналіз конкурентів. Складає або розширює семантичне ядро. Проводить внутрішню та зовнішню SEO оптимізацію. Збільшує кількість тематичних зворотніх посилань, індекс цитування, піднімає авторитетність та рейтинг сайту. Підвищує конверсію. Досліджує ключові слова та уважно стежить за алгоритмами пошукових систем. Вибудовує цілісну стратегію SEO просування сайтів у пошукових системах та формує звіти.

SEO спеціаліст, зазвичай, працює у команді ІТ-спеціалістів різних напрямків: веб-розробниками, веб-дизайнерами, системними адміністраторами, менеджерами, копірайтерами. У великих компаніях він входить в окремий відділ маркетингу та реклами. 

З часом обов’язки і профіль SEO спеціаліста почали помітно розширюватися, а тому професія умовно розділилася на більш вузькі підтипи і спеціальності, до прикладу:

Веб-аналітик (SEO Analyst)
Веб-оптимізатор (SEO Optimizer) 
Спеціаліст з контекстної реклами (PPC Specialist)
– Спеціаліст з підвищення інтернет-конверсії на сайтах (CRO Specialist)
Інтернет-маркетолог (SEM Specialist)
Лінкбілдер (Linkbuilder)

Професійний SEO спеціаліст вищого ґатунку повинен володіти усіма навичками вищевказаних спеціальностей.

Власне, за навичками та досвідом, SEO спеціалістів в IT-сфері прийнято кваліфікувати наступним чином:

SEO Newbie (“нуб”, тобто новачок, який має уявлення що таке SEO і хоче вчитися та розвиватися у даній галузі)
Junior SEO Specialist (спеціаліст з досвідом роботи від 1 року)
Middle SEO Specialist (спеціаліст з досвідом від 2-3 років)
SEO Team Lead (спеціаліст з досвідом від 3-4 років, який володіє навичками менеджера проектів)
Senior SEO Specialist (спеціаліст з досвідом роботи від 4-5-х років, з кейсами, портфоліо та конкретними досягненнями, який досконало розуміє увесь процес SEO та може виконувати цілий комплекс робіт і відповідати за них)
Head of SEO (спеціаліст найвищого рангу з досвідом роботи від 6+ років, який поєднує в собі навички SEO спеціаліста, менеджера та керівника проекту)

Як виглядає SEO спеціаліст

Основні обов'язки

Детальніше поговоримо про основні обов’язки “сеошника”. Розберемо кожен із них.

Аналіз ніші та збір семантичного ядра

SEO-фахівець аналізує тематику та попит в ніші. Аналізує статистику (CPC, KEI), включаючи сезонність і частотність (частота показів ключових слів у пошукових системах), відстежує за якими пошуковими запитами з’являються у пошуковій видачі сайти-конкуренти. З допомогою програм, веб-сервісів чи інших автоматизованих засобів, він парсить семантику та складає повний список ключових запитів (ключові слова), за якими буде просуватися сайт клієнта. Фільтрує цей список, видаляє з нього дублі, нецільові фрази та нечіткі словоформи. Потім цей список кластеризує, утворюючи таким чином семантичне ядро (СЯ), яке гармонійно розподіляє на сайті. При потребі час-від-часу збирає повторно або розширює існуюче семантичне ядро.

Внутрішня оптимізація сайту

SEO-спеціаліст проводить комплексну оптимізацію контенту на сайті, використовуючи попередньо зібране семантичне ядро.

Складає і оптимізує метатеги для веб-сторінок і формує «SEF URL» (ЧПУ, дружні до пошукових систем URL-адреси), готує технічні завдання й специфікації програмістам. А також ставить завдання копірайтерам на написання унікальних, корисних текстів з рекомендаціями по ключовим словам для веб-сторінок, котрі будуть просуватися. Також стежить, щоби додані на сайт тексти були грамотно зверстані, мали відповідну структуру. Прописує теги до зображень.

Робить внутрішню перелінковку. Перевіряє наявність дублів сторінок на сайті і усуває їх. Налаштовує коди відповіді сервера, зокрема коректну Сторінку 404 службові файли robots.txt, sitemap.xml. Перевіряє якість вхідних і вихідних посилань на сайт. При необхідності – видаляє токсичні зворотні посилання за допомогою інструменту Google Disavow Tools.

Покращення конверсії на сайті

Щоб сайт добре сприймали не тільки пошукові системи, а й клієнти, SEO-фахівець заміряє за допомогою систем веб-аналітики так-звані “поведінкові фактори” (ПФ) – дані про те, як поводять себе на сайті відвідувачі, чи знаходять те, що шукали.

При необхідності, SEO спеціаліст працює з власником бізнесу, веб-дизайнером і верстальником, копірайтером і програмістом, а іноді також і спеціалістом з кібербезпеки над доопрацюванням усіх вузлів та компонентів сайту, що має на собі лише одну ціль – збільшити конверсію. Потім тестує впроваджені зміни.

Лінкбілдинг – нарощування зворотніх посилань

Для покращення репутації сайту для пошукових систем, SEO-фахівець виконує комплекс заходів, щоби на сайт посилалися з інших тематичних і авторитетних інтернет-ресурсів.

Для цього він замовляє у копірайтерів «гостьові» статті (outreach) й розміщує їх в тематичних і регіональних блогах, ЗМІ, форумах, дошках оголошень, довідниках і порталах (крауд-маркетинг).

Перепощує розміщені статті у соціальних мережах. Обмінюється посиланнями з сайтами подібної тематики. Реєструє сайт (компанію) в сервісах пошукових систем, наприклад: Google Business, Google Maps, Google Merch та ін.

SEO-спеціаліст постійно моніторить динаміку зворотніх посилань (backlinks), контролює якість веб-сайтів, на яких розміщені посилання. Складає список нових площадок та формує анкор-листи для розміщення.

Аналітика

SEO-фахівець перед початком роботи встановлює та налаштовує системи веб-аналітики на сайті, наприклад Google Analytics або Google Tag Manager.  Налаштовує цілі та події в лічильниках. Аналізує якість залученого трафіку за допомогою цих систем.

Відстежує зміну позицій сайту у пошукових системах і зміну позицій конкурентів.

Також перед початком роботи SEO-спеціаліст обов’язково реєструє сайт у панелях веб-майстрів пошукових систем, наприклад Google Search Console (GSC) та Bing Webmaster Tools для збору важливої технічної інформації від пошукових систем.

На основі даних з аналітики, які SEO-фахівець обробляє в Google Docs або Google Data Studio, він формує звіти та рекомендації для замовника, а також корегує подальшу стратегію SEO просування.

Подальша всестороння SEO оптимізація

Коли базова оптимізація проведена, а завдання, які дозволяють зібрати основну кількість трафіку, вирішені, SEO-фахівець приступає до більш просунутої оптимізації – покращує сніппети, впроваджує мікророзмітку (Schema, Open Graph, Rich Snippets), налаштовує складнішу перелінковку і редиректи (301, 302) для кращого розподілу ваги по сторінках сайту. Продовжує роботу по розширенню семантичного ядра, покращує юзабіліті.

Робота з веб-додатками і онлайн-сервісами

При роботі з великими проектами SEO спеціаліст використовує спеціалізовані сервіси для аналітики, моніторингу конкурентів і автоматизації процесів, наприклад: SemRush, Key Collector, Seo Screaming Frog, MOZ, Ahrefs і багато інших. Також він працює з веб-додатками та SEO-розширеннями для інтернет браузера, основні з них : SEO Meta in 1 Click, Web Developer, Similar Web, RDS Bar, SEO-tools, Ubersuggest, SEO Quake.

Обов'язки SEO спеціаліста, аналітика

Необхідні навички

Які навички потрібні SEO спеціалісту у його роботі? Грамотний та якісний SEO-фахівець повинен володіти цілим спектром знань у галузі SEO і суміжних з ним.

Технології пошукових систем

– Відмінне знання принципів роботи, вимог та алгоритмів, а також процесів індексування популярних пошукових систем
– Глибоке розуміння типів і факторів ранжування веб-сайтів у пошукових системах (на сьогодні існує більше 200 факторів)
– Уміння працювати з веб-аналітикою в системамах: Google Analytics, Яндекс Метрика та ін.
– Досвід роботи з панелями вебмайстрів різноманітних пошукових систем (Яндекс Вебмайстер, Google Search Console, Bing Webmaster)
– Розуміння мобільних технологій пошукових систем: AMP, Турбо-сторінки
– Розуміння мікророзмітки Schema, Rich Snippets, Knowledge Graph та ін.
– Досвід роботи з популярними веб-інструментами пошукових систем (Google AdWords, Google Keyword Planner, Google Trends, Google Alerts, Google Data Studio, Google Firebase, Яндекс Директ, Яндекс Wordstat, Яндекс Справочник та ін.)

Види та принципи SEO оптимізації

– Розуміння технічного SEO (створення і оптимізація robots.txt, sitemap.xml, RSS feed, HTTP-заголовки, канонічні сторінки і т.д.)
– Розуміння принципів внутрішньої оптимізації (підготовка ТЗ копірайтеру, унікалізація і SEO оптимізація текстів, підбір ключових слів, зокрема LSI, пошукових підказок, кластеризація і оптимізація метатегів)
– Розуміння принципів зовнішньої оптимізації (правильна перелінковка, формування анкор-листів, аналіз донорів, розуміння типів зворотніх посилань і таке інше)
– Уміння проводити SEO аудити всіх типів: експрес, комплексний, базовий, технічний, пошуковий, маркетинговий, юзабіліті тощо.
– Уміння ретельно та правильно аналізувати сайти конкурентів (динаміка позицій конкурентів, аналіз рекламних оголошень та ін.)
– Уміння парсити видачу пошукових систем, аналізувати  ТОП, підбирати ключові слова, збирати семантичні ядра під різні пошукові системи і регіони та розуміти принципи кластеризації
– Базове розуміння інтернет-маркетингу та ключових метрик в пошуковій статистиці: CPA, CTR, CPC, ROI, KEI, [WS!], SV, процент відмов, глибина перегляду

Програмне забезпечення

– Володіння на достатньому рівні таким програмним забезпеченням як: Microsoft Excel/Word/Power Paint, Adobe Acrobat, xMind, Xenu, Netpeak Checker, Seo Screaming Spider Frog, Seo Screaming Log File Analyser, Seo SpyGlass, Key Collector, Comparser, A-parser.
– Досвід роботи з інтернет-сервісами: Google Docs, Google Spreadsheets, Office 365, Semparser, Topvisor, Semrush, KeySo, Serpstat, Similar Web, Megaindex, Ahrefs, Majestic, LinkPad.
– Мінімальний досвід роботи з редакторами веб-коду: Sublime Text, Notepad++, Visual Studio/PHP Storm

Веб-розробка та адміністрування

– Базове розуміння мов веб-програмування: HTML, CSS, Java Script, PHP, Python
– Базове розуміння веб-технологій: XML, API, xPath, DNS, BIND
– Досвід роботи з CMS системами: WordPress, Joomla, Bitrix, Drupal, MODx, Open Cart, Shopify, Majento, phpBB та ін.
– Досвід у розгортанні та налаштуванні веб-серверів: Apache, NGINX, LiteSpeed
– Досвід роботи з панелями веб-хостингу: cPanel, ISPmanager, VestaCP, Cyber Panel
– Досвід з cloud-платформами: Google Cloud, Azure, Hetzner, OVH, Oracle та ін.
– Базовий досвід роботи з базами даних: MySQL, MariaDB, MyPhpAdmin

Індивідуальні якості

– Технічна освіта
– Швидке навчання
– Уважність, посидючість
– Аналітичне мислення
– Вмотивованість
– Націленість на результат
– Правильне усне та письмове ділове мовлення
– Знання світових мов (Англійська, Російська)
– Уміння ставити задачі та контролювати їх виконання
– Уміння формувати звіти, ефективно розпоряджатися своїм часом

Висновки

Як бачимо, професія SEO спеціаліста не така легка, як може здаватися на перший погляд,  а навпаки – складна і потребує універсальних знань, навичок, досвіду та уважності. Різні пошукові системи мають різні вимоги і алгоритми, а пошукова видача по регіонах та країнах може суттєво відрізнятися, тому перед початком роботи потрібно проаналізувати та зважити безліч факторів. Тим не менш, ця професія з кожним днем стає все більше популярною, а інтерес до SEO з’являється у кожного, хто знайомий з створенням веб-сайтів.

Бажаєте теж стати SEO спеціалістом? Ми допоможемо опанувати SEO, складемо індивідуальну програму та заплануємо комплексне дистанційне навчання, надаючи усі необхідні відповіді на ваші запитання, надсилаючи корисні матеріали і посилання, постійно консультуючи вас, даючи поради і  рекомендації. Ми навчимо користуватися SEO-інструментами та стати справжнім професіоналом. Звертайтеся!

А якщо Ви досвідчений SEO-фахівець й шукаєте команду – то приєднуйтесь!

Свої запити надсилайте нам на електронну скриньку: support@krashlab.com.ua

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Зміст статті
Ми перезвонимо!

Вкажіть, будь-ласка, контактний номер телефону. Наш менеджер зв’яжеться з Вами протягом однієї хвилини!