Close

Повний гайд по семантичному ядру: пошук ключових слів, кластеризація, розподіл

Що таке семантичне ядро (СЯ), як і навіщо його збирати? Дамо покроковий мануал з описом усіх пунктів – від збору ключових слів у пошукових системах до кластеризації й розподілу на своєму сайті. А також розглянемо деякі не стандартні ситуації. Отож, поїхали.

Що таке семантичне ядро?

Семантичне ядро – це семантика, по якій сайт доступний в інтернеті, іншими словами це список ключових слів, які якнайширше охоплюють тематику сайту та якнайточніше відповідають його структурі й змісту: розділам, категоріям, сторінкам, записам. Дуже важливо, щоб ця семантика була ефективною, мала попит в інтернеті.  

 

Створення семантичного ядра – один із найголовніших етапів при створенні та оптимізації сайту. 

 

При зборі семантичного ядра, важливо враховувати який вид семантики відповідає вашому сайту. Її можна класифікувати так:

 

– комерційна/інформаційна;

– геозалежна/геонезалежна;

– сезонна/несезонна;

– висококонкурентна/середньоконкурентна/
низькоконкурентна/мікроконкурентна;

Види семантики

Комерційна семантика – це так-звана “продающа” семантика з метою конвертувати відвідувача пошукових систем у потенційного покупця/клієнта і найчастіше містить слова: купити, купівля, ціна, вартість, замовити, заказати, продаж, продається, обмін і так далі.

 

Інформаційна семантика – це семантика, яка немає комерційної цілі, основною метою є розповісти про щось/когось, наприклад про продукт чи особу, це може бути стаття, довідкова інформація, будь-який текст інформаційного характеру.   

 

Геозалежна семантика – це семантика, котра має чітку прив’язку до конкретного населеного пункту. Наприклад, “стоматологічний кабінет такий-то у місті такому-то”. Переважно це комерційна семантика. Така семантика націлена на пошукову видачу по конкретному регіону, а отже при зборі семантичного ядра необхідно максимально зібрати ключові слова саме по ньому регіону, враховуючи топонім. Усі інші населені пункти будуть ігноруватися. Часто може бути декілька актуальних населених пунктів у веб-сайту. Наприклад, ваша компанія має представництва у трьох містах. Тоді потрібно буде по кожному із цих міст зібрати окремо семантику, а тоді об’єднати в один список і кластеризувати (рекомендується). Існує й інший, більш дорожчий але точний варіант – створення підпапки чи піддомену під окреме місто, у якому буде просуватися сайт, й для кожної підпапки окремо зібрати семантичне ядро. 

Увага: Якщо пошукові видачі цих міст майже не відрізняються, достатньо буде підставити населений пункт вкінці ключового слова, наприклад: “розробка сайтів ” + “місто”. 

 

Геонезалежна – це переважно інфо-тематики без прив’язки до населених пунктів, сайти новин, статейники, інформаційно-аналітичні портали і так далі.

 

Сезонна семантика – та, яка має популярність у конкретну пору року, переважно у комерційних сайтів. Наприклад, інтернет-магазин по продажу хутряних виробів. Кількість замовників взимку різко зростає, а влітку – падає. 

 

Несезонна семантика – та, яка має попит незалежно від пору року. 

 

Висококонкурентна семантика – дуже популярна семантика з широкою аудиторією та авторитетними і габаритними сайтами в пошуковій видачі. При такі конкуренції, дуже важливо окремо зібрати семантику конкурентів. Вибитися одразу у ТОП майже неможливо, просування забирає від 3-х місяців. Збір семантики вимагає значного бюджету, так як може налічувати від 20 до 100 тис. і більше ключових слів, з частотністю приблизно від 800 показів/місяць. 

 

Середньоконкурентна семантика – популярна семантика, але у менших масштабах. Семантичне ядро може налічувати від 5 до 20 тис. ключових слів, а частотність ключових слів від ~ 300 показів/місяць. По ній вибитися у ТОП дещо легше, однак все одно потрібно детально пропрацьовувати семантику. 

 

Низькоконкурентна семантика – це вузьконішева тематика, яка користується низьким попитом. Наприклад, сайти присвячені якимось окремим тематикам, наприклад “готична музика/субкультура” або “альтернативна історія”, “буддизм” і так далі. У низькоконкурентних тематиках легко вийти в ТОП, так як дуже мало конкурентних сайтів в пошуковій видачі. Часто, саме низькоконкуретні тематики найбільш привабливі для оптимізаторів, які свідомо збирають семантичне ядро із низькочастотних пошукових запитів, щоб швидко по ньому вивести сайт в ТОП. 

 

Мікроконкурентна семантика – семантика, запити якої дуже рідко з’являються в результатах пошуковика. Це можуть бути також різні заборонені теми. Не рекомендується просуватись по такій тематиці. 

 

Бувають також змішана семантика, наприклад сайт комерційної тематики містить блог інформаційних статей. Таке поєднання допускається, але тільки за умови, що комерційні та інформаційні ключові слова будуть просуватися на різних сторінках/розділах сайту. 

 

Суть полягає у тому, що вам потрібно визначитись, який саме вид семантики (або кілька видів) найкраще відповідає вашому сайту, тобто є цільовим, і притримуватись його в процесі збору семантичного ядра. 

Джерела семантики

Першим джерелом семантики будуть ваші власні ідеї, синоніми, назви товару, який ви продаєте, або асоціації, пов’язані з інфо-темою. Все, що спаде вам на думку – записуйте у блокнот. Це будуть базові ключові слова, від яких ви далі зможете відштовхнутися.

Другим джерелом семантики є ваші конкуренти, сайти у ТОП10 видачі по вашим базовим ключовим словам. Зверніть увагу на їх заголовки Title і H1 – вони містять найбліьш популярні ключові слова, додайте їх у свою “базу” ключових слів. 

Третім джерелом буде автоматичний збір семантики з пошукових систем.  У цьому допоможе сервіс https://rush-analytics.ru – онлайн-інструмент для збору та кластеризації семантичного ядра. 

 

Він дозволить автоматично спарсити ключові слова по заданним вами пошуковим запитам з баз Яндекс Wordstat та Google AdWords, а також LSI-ключові слова з підказок у пошуковій видачі Google/Яндекс/Youtube. 

Створення семантичного ядра

Найперше вам потрібно визначитись, під яку пошукову систему буде збиратись семантичне ядро. Адже пошукова видача, її конкурентність у Яндекс і Google дуже різняться. Оберіть для себе найбільш приорітетну пошукову систему, ту з якою плануєте отримувати трафік, замовлення, клієнтів. Навіть, якщо вам потрібно просуватися відразу в обидвох пошукових системах, потрібно обрати одну, найбільш популярну для вашої тематики пошукову систему – ту, яка дасть вам найбільше пошукових запитів. Ви можете також спарсити семантику з двох різних пошукових систем, наприклад у Wordstat та AdWords, й потім кластеризувати, обравши найбільш популярну пошукову систему. Суть полягає у тому, що ви не зможете зібрати два окремих семантичних ядра під Яндекс і Google, вам так чи інакше доведеться визначитися, яка ПС для вас найважливіша. Наприклад, якщо сайт орієнтований на іншомовну, іноземну аудиторію, тоді звичайно обирайте Google. Якщо Ви живете, наприклад, в Росії, то тут навпаки популярний саме Яндекс. 

 

Створення семантичного ядра починається з парсингу ключових слів – ваша задача зібрати якомога більше пошукових запитів по вашій тематиці і заданому регіону. 

 

Окремо про регіон. У якості регіону збору даних потрібно задавати те місто, по якому плануєте просуватися, тобто конкретний населений пункт. Тільки так ви зможете отримати чисту, реальну видачу. Дехто навпаки обирає всю країну або область – це не правильно, тому що так ви отримаєте загальну видачу по всій країні або області, що не підходить для семантичного ядра. Помилка оптимізатора у тому, що він планує зайняти високі позиції в пошуковій видачі по конкретному місті, а зібрав семантику по всій країні. А видача по країні і видача по конкретному місту – відрізняються, тому що перша є сукупною й містить численні домішки інших видач, друга – це чиста видача по заданному регіону.  Якщо вам потрібно просуватися по конкретному місту, тоді і збирайте семантику саме по ньому. 

Розподіл семантичного ядра

Розподіл семантичного ядра можна робити тільки тоді, коли перед нами будуть результати кластеризації. Кластеризація дає нам зрозуміти, які ключові слова можна просувати разом на одній сторінці, а які потрібно окремо. 

Кожну групу потрібно розприділити по сторінкам сайту. 

1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів (1 голос, 5,00 з 5)
Loading...
Поділитися на facebook
Facebook 0
Поділитися на vk
VK 0
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn 0