Close

Що таке інформаційний сайт?

Перші статейники з’явилися досить давно, переважно це були сайти телеканалів, новинні портали. Проте, мало хто тоді задумувався над їх ефективністю. Сьогодні ж, інформаційний сайт – справжній інструмент. Інтернет просто завалений різними тематичними блогами, інфосайтами, статейниками на будь-який смак. Чим зумовлена їх популярність? А тим, що завдяки інформаційним сайтам можна доволі успішно просуватися в інтернеті, і навіть заробляти, розкручувати свої комерційні проекти. У цій статті ми пояснимо детально, що таке інформаційний сайт, які його особливості, які існують типи інформаційнийх сайтів, як створити, наповнювати та заробляти на інформаційному сайті. Отож, вперед!

Що таке інформаційний сайт?

Інформаційний сайт – це інтернет-ресурс, на якому розміщені матеріали інформаційного характеру, орієнтовані на читача, а не покупця. Мета будь-якого інформаційного сайту – висвітлити конкретну тему, проблематику або питання. Саме тому, заголовки інфосайтів найчастіше складаються зі слів: “як”, “навіщо”, “чому”, “що” і т.п. 

 

Інформаційні сайти створюються з метою  донести інформацію до якнайширшої аудиторії та отримувати на цьому постійний трафік. Інфосайти стабільно наповнюються унікальним контентом, мають складну структуру – складаються з великої кількості розділів, категорій, підкатегорій і оптимізовані під читання з мобільних пристроїв.

 

Види і типи інформаційних сайтів

Інформаційні сайти можна поділити на 2 види: тематичні сайти та сайти портали. Портали, на відміну від звичайних інфосайтів, можуть бути присвячені не одній, а відразу декільком темам, пов’язаним між собою. Портали мають продуману і зручну навігацію та повністю задовільняють користувача в пошуку інформації.

 

За типом, усі інформаційні сайти можна поділити також на:

 

                        Регіональні портали (міські, районні, обласні);
                        Новинні портали, сайти ЗМІ;
                        Веб-енциклопедії;
                        Веб-справочники;

                        Онлайн-кінотеатри;
                        Електронні бібліотеки;
                        Інтернет-форуми;
                        Персональні блоги;
                        Сайти відгуків;
                        Сайти статейники.

 

Статейники – найбільш популярний тип інформаційних сайтів, їх можна умовно розбити по тематикам:


                      ➤ Сайти про фінанси;

                      ➤ Сайти про красу;
                     
 Сайти про здоров’я;
                     
 Сайти про дім, сад, огород;

                      ➤ Сайти про туризм;

                      ➤ Сайти про спорт;

                      ➤ Сайти про моду;

                      ➤ Сайти про будівництво;

                      ➤ Сайти про авто;
                     
➤ Сайти про IT;

                      ➤ Сайти про культуру;

                      ➤ Сайти про історію;

                       Сайти про кінематограф;

                      ➤ Сайти про мистецтво.

 

Як створити інформаційний сайт?

Створити інформаційний сайт не так просто, як здається на перший погляд. Однак, з допомогою нижчевикладених рекомендацій це цілком можливо. 

 

Перше, з чим потрібно визначитись – це тип і ніша майбутнього інформаційного сайту. Яку нішу слід обирати для інформаційного сайту, як її обирати – ми вже писали неодноразово. Скажу лише, що вибирайте ту нішу, в якій добре розбираєтесь, а також популярну нішу, яка має стабільну і головне активну, платоспроможну аудиторію – в майбутному ви зможете заробляти на ній. Ретельно підбирайте нішу, перевірте конкурентність – щоб не було занадто багато потужних гравців у ніші, тоді у вас не буде шансів реалізуватись. Проаналізуйте ціну кліка – якщо тематика має високу ставку за клік і при цьому не дуже конкурентна – це найкраще, що може бути. Чудово обрати нішу, яка тільки починає розвиватись і набирає обертів. Найгірше – екстримальну нішу з мертвою аудиторією. Обов’язково враховуйте сезонність ніші.

Друге, що потрібно зробити – це зібрати семантичне ядро. Чому сайт без семантичного ядра не зможе нормально просуватись читайте у статті “Повний гайд по семантичному ядру”. Також, ви дізнаєтесь як і чому потрібно збирати семантичне ядро для сайта. 

❸ Третє, над чим треба подумати – це вибір і реєстрація доменного імені. Доменне ім’я – це адреса, яка відображається в адресному рядку браузера. Дуже важливо, щоб воно було не “abracadabra24”, а релевантним тематиці сайту, містило високочастотне ключове слово. Знайти вже існуючі домени з рейтингом можна в спеціальних онлайн-сервісах. Наприклад тут.

Четверте, що треба зробити – знайти стабільний хостинг. Інформаційний сайт розрахований на велику кількість відвідувачів, а тому повинен бути розміщений на швидкому сервері з доступністю 100%. Також, подумайте про VPS-сервер, якщо планується об’ємний проект і дозволяють ваші можливості.

П’яте – подумайте, яку CMS для сайту ви оберете. На сьогодні, однією з найпопулярніших та найзручніших систем управління контентом є безкоштовна WordPress. Ідеально підходить для інформаційних сайтів різних типів. Серед відомих брендів її вибрали такі інформаційні сайти і видання, як Bloomberg, The New York Times і Reuters. Скачати  інсталяційний пакет СMS WordPress можна з офіційного репозиторію.

Шаблон і структура інформаційного сайту


Вибравши вдалу тематику для інформаційного сайту та платформу, вам залишиться лише обрати якісний шаблон.

 

1. Шаблон повинен бути адаптивним і функціональним. Адаптивність – це здатність корректно відображатися на дисплеях різного розширення, в різних браузерах та на різних пристроях. Також шаблон має мати здатність виводити інформацію у дві, три або чотири колонки й містити відповідну кількість позицій для інформаційних блоків (блоки виводу новин, рекламні блоки, CTA-блоки та ін.). 

 

2. Дизайн. Переважно, інформаційні сайти в оздобленні використовують нейтральні кольори та читабельний шрифт. Червоний і інші різкі кольори не беріть за основу, так як їм властиво викликати неоднозначні, частіше негативні, емоції у людини. Фон повинен бути теж нейтральним і не дуже привертати до себе увагу. Використовуйте правильне поєднання кольорів для сайту. Це може бути градація відтінків, що належать до однієї групи, або кольори, які добре поєднуються один з одним. Для роботи з кольорами допоможе онлайн-сервіс Color Scheme Designer 3 та  Adobe Color CC.

 

3.Структура. Структура сайту – це логічна схема, яка розподіляє сторінки по категоріям, підкатегоріям і розділам. Завдяки якісній та грамотно спроектованій структурі, пошукові системи швидко роблять обхід сайту та не витрачають даремно свої ресурси (так-званий краулінговий бюджет), що призводить до швидкої індексації сайту пошуковими системами. У добре спроектованого сайту нові сторінки можуть потрапляти в індекс практично через день після публікації. Важливим фактором також є простота навігації по сайту, що позитивним чином впливає на поведінкові фактори і, як наслідок, на видимість, позиції і трафік.  

 

Перед тим, як формувати структуру сайту, необхідно обов’язково зібрати семантичне ядро – це список пошукових запитів користувачів інтернет по заданій темі. Семантичне ядро – є інформаційним фундаментом структури сайту, саме воно дозволить спроектувати не просто структуру, а структуру, яку потребують користувачі.

 

Підготувати візуальну схему структури сайта допоможе чудова програма Xmind. Пропонуємо також завантажити спеціальний додаток для Excel. Ось приклад структури інформаційного сайту спортивної тематики:

 

Тепер давайте з’ясуємо, з яких структурних блоків повинен складатися інформаційний сайт?

 

1. Header, шапка – блок у верхній частині сайту, в якому розташовується логотип, головне горизонтальне меню, пошуковий рядок, кнопки соцмереж.

 

2. Лівий і правий сайдбари. Бокові, чітко фіксовані колонки сайту. Головне їх призначення – дати додаткову інформацію, направити відвідувача вглиб сайту, затримати його якомога довше на сайті. Що розміщують в сайдбарах інформаційні сайти? Переважно, блоки з посиланнями на: останні, найпопулярніші, найбільш прокоментовані новини. А також додаткові меню, форми реєстрації, віджети, наприклад: “Ми у соцмережах”, “Підписатись”, “Погода”, “Радіохвиля” тощо.  Традиційно, тут також розміщують банерні та інші рекламні блоки. 

 

3. Центральний блок, область контенту. Найголовніший блок, який виводить інформаційне наповнення, заради якого відвідувач прийшов на ваш сайт. Саме ця частина в першу чергу цікавить користувача. Дуже часто у цьому блоці розміщують рекламу: банерну, тизерну, посилання. Ширина центрального блоку може бути різною, резиновий макет автоматично контролює ширину, в залежності від екрану. Майте на увазі, що жорсткий макет цього зробити не зможе. 

 

4. Footer, підвал. Блок призначений в першу чергу для розміщення службової, контактної інформації (назва компанії, номери телефонів, адреси). Так само активно використовують підвал для додавання навігаційного меню та інших корисних посилань, CTA-кнопок і т.д.

 

 

З блоками ми розібрались. Тепер щодо меню. Наведемо кілька основних розділів, які на нашу думку, мають бути на більшості інформаційних сайтів:

 

 Новини – Статті – Інтерв’ю – Репортажі – Фото/відео – Блоги – Опитування – Форум – Зворотній зв’язок

Як просувати інформаційний сайт?

Інформаційний сайт – це саме той тип сайтів, який дозволяє задіяти практично усі види SEO оптимізації і просування. 

 

Інформаційні сайти характеризуються постійним оновленням контенту, додаванням нових сторінок. Це ключовий фактор просування інфосайтів. Відвідувачі заходять на ці ресурси заради цікавих статей, фото, відео. Головна вимога – повна відповідність контенту пошуковим запитам користувачів. «Прийоми» у вигляді кричущого заголовка і порожнього змісту не діють: відвідувачі повертаються в пошук, і поведінкові фактори знижуються.

 

Також, велику роль для інформаційного сайту грають соціальні мережі. Цим способом можна залучити зацікавлених відвідувачів, взаємодіяти з ними, підвищувати імідж ресурсу, прискорити індексацію сторінок. Розкрутка включає розміщення на сторінках кнопок “Поділитися, щоб користувачі самі ділилися посиланнями у соцмережах. 

 

Кілька порад по просуванню інформаційних сайтів:

 

  • 1. Грамотно заповнюйте метатеги при розміщенні нових публікацій. В основному це стосується: Title, Description, H1. Як ми вже багато раз повторювали, вони не повинні пересікатися та бути релевантними змісту.
  •  
  • 2. Оптимізуйте статті під ключові слова із семантичного ядра. Попробуйте акцент зробити не на високочастотні конкурентні, а середньочастотні та низькочастотні ключові слова. Підготувати ТЗ на текстову оптимізацію допоможе, як ми вже казали, Текстовий Аналізатор.
  •  
  • 3. Пишіть унікальний контент і не захоплюйтесь рерайтами. Кожна стаття має мати унікальність тексту не менше 85%. Пишіть простими, зрозумілими користувачу, природніми словами. Пошуковик оцінить. Як написати хорошу статтю ми вже розповіли у спецпублікації.
  •  
  • 3. Складіть контент-план і регулярно публікуйте нові і нові публікації на найпопулярніші теми. Користуйтеся семантичним ядром та статистикою частотності у пошуку тем, які принесуть трафік.
  •  
  • 4. Розробіть стратегію нарощування беклінків. Без цього ніяк. Займіться крауд-маркетингом, проставте посилання на свій сайт з блогів, форумів, сервісів запитань та відповідей, сервісів відгуків, оголошень й так далі. З усіх можливих інтернет-площадок проставте на себе лінк. Це підвищить індекс цитування і зробить ваш сайт більш авторитетним, то що на нього посилаються сторонні ресурси.   
  •  
  • 5. Працюйте над поліпшенням поведінкових факторів. Якнайдовше затримуйте користувача на сайті, для цього працюйте над якісним оформленням статей та зручністю, дизайном, інтерактивністю сайту. Процент відмов повинен бути мінімальним, якщо ви хочете потрапити в ТОП.
  •  
  • 6. Проводіть раз в місяць технічний і зовнішній SEO аудит: перевіряйте швидкість завантаження сторінок на комп’ютерах і смартфонах, наявність дублікатів, не заповнених тегів, переспаму у текстах, в посиланнях. Слідкуйте за тим, що говорить Яндекс Вебмайстер на Google Консоль. Виконуйте усі рекомендації пошуковиків.  
  •  
  • 7. Регулярно перевіряйте позиції сайту та індексацію нових сторінок. Ви дізнаєтесь, які сторінки вивалились із ТОПу і їх потрібно оптимізувати, а які цілком успішно ранжуються пошуковиками, відтак з них потрібно брати приклад. Стежте за тим, що відбувається, робіть вигрузку даних за різний період і звіряйте їх. Так ви знайдете для себе точки росту та побудуєте вдалу стратегію SEO просування.

Як заробляти на інформаційному сайті?

За монетизацію варто братися тільки тоді, коли ваш сайт повністю оптимізований і стабільно отримує відвідувачів, набрав відповідний рейтинг (ІКС, PR). Варто розуміти, що швидких і легких грошей тут немає. Інформаційні сайти створюються з розрахунком на отримання прибутку в довгостроковій перспективі.

 

Заробити можна різними способами: 

 

1.🔥Реклама. Ви можете платно розміщувати на своєму ресурсі рекламу. Слідкуйте за тематичністю. Краща реклама та, яку користувач не сприймає, як рекламу. Реклама буває:

 

– Контекстна Google Ads/Яндекс РСЯ (Гроші отримуєте за кліки. Найбільш рекомендований спосіб заробітку на сайті. Проте, перед підключенням, перевірте, щоб ваш контент складався більше ніж 50% з унікального та не порушивав правила цих платформ, інакше отримаєте бан)

 

Банерна реклама (Гроші отримуєте за оренду рекламного місця під банер. Подбайте, щоби у шаблоні вашого сайту було якомога більше позицій для розміщення банерів різних розмірів – горизонтальних, вертикальних. Це дозволить вам максимально монетизувати сайт)

 

Тизерна реклама (Гроші отримуєте за кліки. Будьте обережними з тізерною рекламою – часто вона буває “жовтою”, тому налаштуйте показ тільки тематичних оголошень. Переважно, тізерною рекламою користуються ті, кому заборонено в підключенні Google Ads або Яндекс Директ)

 

Партнерська реклама з оплатою за дію (Зараз в інтернеті велика кількість CPA мереж, що пропонують різні оффери. Суттю заробітку буде оплата за певну дію користувача, наприклад, покупку тих чи інших товарів або послуг в інтернеті, заповнення заявки, реєстрація і т.д. За кожне замовлення по партнерському посиланню ви будете отримувати грошову винагороду)

 

Реклама в відео. Даний вид монетизації працює, якщо відео розміщені на вашому сервері. При перегляді відео, користувач бачить рекламу. Плата за кліки. 

 

Реклама в push-сповіщеннях. З цим треба бути дуже обережним і підключати, мабуть тільки за необхідності. Якщо у вас маленький трафік, то можна цим відлякати користувачів, так як push-реклама приходить напряму у браузер та на мобільні пристрої. 

 

2.🔥Посилання. Можете платно розміщувати на своєму сайті посилання на інші сайти. Тільки не робіть це массово, а поступово, і не розміщуйте посилання на нетематичні, токсичні сайти – це може понизити рейтинг в очах пошуковиків. Головне, щоб пошукові боти не запідозрили, що ви торгуєте посиланнями. 

 

3.🔥Написання оглядів та рекламних статей на замовлення. Це може бути хорошою справою, тому що ви по-суті “вбиваєте двох зайців”: заробляєте і поновлюєте контент.

Висновки

Як бачимо, інформаційні сайти поєднують у собі всі можливості, є ідеальним варіантом і для блогерів, і для компаній, що працюють в сфері малого та середнього бізнесу. Для них інформаційні сайти стають інструментом реклами, аудиторія розширюється в рази, продажі збільшуються, так само, як і впізнаваність бренду. Ось чому, в першу чергу, такі сайти потрібні саме компаніям, фірмам, котрі ведуть комерційну діяльність. Причина популярності інформаційних сайтів очевидна – вони ефективні. 

1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів (1 голос, 5,00 з 5)
Loading...
Поділитися на facebook
Facebook 0
Поділитися на vk
VK 0
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn 0