Close

Спамний текст – що це таке?

Історія виникнення терміну «спам»

Термін “спам” виник в інтернеті ще на початку 90-х і асоціювався в основному з масовими електронними email-розсилками, у яких абонентам пропонувалася велика кількість не цільової, нав’язливої реклами, не рідко шахрайського характеру.

Та англійське “spam” виникло давніше і розшифровується як “Spiced Ham” (гостра шинка) або “Shoulders of pork and ham” (свинячі лопатки і окорока). Воно було товарним знаком однієї з американських компаній, яка після першої світової війни продавала м’ясні консерви. Власне, щоби прорекламувати свій товар, компанія і вдалася до дуже нав’язливого піару – на авто і на фасадах будинків, на літаках і кораблях, на автобусах й трамваях, на вітринах, в газетах і по радіо, всюди була помітною реклама консерв з написом “SPAM”.

Таким чином поступово слово “спам” почало асоціюватись із зайвою, не релевантною та не актуальною, часто повторюваною інформацією.

У цій статті ми поговоримо більш детально, що таке пошуковий спам та як боротись із заспамленим текстом, а також як і чому слід оптимізувати текст.

М'ясні консерви "Спам"

Що таке пошуковий і контентний спам?

Пошуковий спам – один із різновидів веб-спаму, який застосовується на сайтах, являє собою маніпуляцію ключовими словами у метатегах (наприклад, <title>, <H1>), а також анкорах (текст у посиланнях <a></a>) і атрибутах зображень – з метою штучно підняти видимість сторінки у пошукових системах, що у висновку приводить до переспаму.

Контентний спам – це не релевантний, не унікальний, автоматично згенерований або скопійований з інших сайтів, переоптимізований або навпаки неоптимізований текст.

Які тексти вважаються заспамленими?

Тексти із не пропорційним відсотком входжень (повторюваності) ключових слів, вважаються заспамленими й можуть пессимізуватися (відхилятися) пошуковими системами (позиції занижуються через спам), а при великій кількості таких текстів сайт взагалі може повністю зникнути з пошукової стрічки інтернету.

Приклад переспаму по ключовим словам:

“Ми продаємо ексклюзивні коробки для сигар. Наші ексклюзивні коробки для сигар виготовляються вручну. Якщо ви хочете придбати ексклюзивну коробку для сигар, зв’яжіться з нашим фахівцем з продажу коробок для сигар за адресою eksklusyvni.korobky@example.com.”

Як бачимо у тексті дуже часто повторюється словосполучення “ексклюзивні коробки”. Таким повторів треба уникати, використовуючи синоніми.

Заспамленість в тексті

Як пошуковики реагують на спам в текстах?

З початком появи перших пошукових систем в інтернеті не було чітко визначених алгоритмів оцінки якості тексту, тобто семантичного аналізу. Релевантність веб-сторінки визначалася  здебільшого мета-тегами “meta keywords” та “meta description”, що давало змогу маніпулювати результатами пошукової видачі, вкладаючи неприродну кількість ключових слів у ці зони. Таким чином, кількість не якісних сайтів, а також сайтів, які використовували дубльований, скомпільований контент зростала. У підсумку, SERP (Search Engipe Result Page) “захаращувався”, а користувач не отримував потрібних йому результатів. Пошуковики вирішили змінити цю ситуацію і ввели алгоритми та фільтри, які “зачищали” пошукову стрічку від заспамлених сайтів. Таким чином, в ТОП почали потрапляти дійсно хороші сайти, які відповідають пошуковій оптимізації, з якісними та унікальними текстами.

Фільтри Google

Які ж існують фільтри пошуковиків та як дізнатися про їх наявність на сайті? Давайте розглянемо кілька основних, на нашу думку, фільтрів пошукової системи Google, які за останнє десятиліття мали значний вплив.

Фільтр “Панда” (Panda) – за деякими даними з’явився ще у 2011 році, а може й раніше. На відміну від свого попередника “Пінгвіна”, який карав вебсайти за токсичні зворотні посилання, “Панда” перевіряла їх на дубльований і спамний контент. Сайти, які копіювали контент з інших ресурсів, або публікували беззмістовний, на думку пошуковиків, не якісний текст з граматичними помилками, не позв’язаний з основною тематикою  сайту або перенасичений рекламою – піддавалися жорсткій фільтрації.

Фільтр “Колібрі” (Humminbird) – його назва походить від працездатності та легкості відомої пташки колібрі. Запущений 26 вересня 2013 року. «Колібрі» став вісником семантичного аналізу і штучного інтелекту, який поступово впроваджувався в алгоритмах Google. «Колібрі» точно розуміє логіку пошукового запиту користувача, природну людську мову, враховуючи контекст і значення окремих слів. Це було однією із найважливіших змін в пошуку Google за останні роки, з акцентом на розмовний стиль і зміст текстів. Колібрі ще називають – «розуміючим алгоритмом». Таким чином, веб-розробникам і авторам статей було рекомендовано оптимізувати тексти, використовуючи природнє поєднання слів, а не примусові ключові слова, використані більше для роботів, аніж людей. По суті «Колібрі» це навіть не фільтр, а звичайний алгоритм, який знижує позиції сайтів, якщо їх контент не природний і не релевантний запитам користувача.

Окрім цього, у пошуковика Google з’явилося ще кілька алгоритмів, які активно діють. Їх важко назвати фільтрами, тому що вони діють абсолютно для усіх веб-сайтів. Їхнім завданням є підвищити якісь пошуку. Один з пошукових алгоритмів має назву “E-A-T” та розшифровується як “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” (Експертність, Авторитет, Довіра). Другий – “YMYL”, що означає “Your Money or Your Life” – покликаний посилити нагляд за сайтами, які публікують важливу для здоров’я та добробуту людей інформацію. 

Фільтри пошукових систем - Пінгвін та Панда

Як перевірити чи сайт потрапив під фільтр?

Дуже легко. Відкриваємо Google Search Console і знаходимо пункт “Заходи, вжиті вручну”:

Поради як запобігти спаму на сторінці

По-перше, необхідно писати унікальні та якісні тексти своїми словами, користуючись при цьому офіційними рекомендаціями щодо пошукової оптимізації – Google та інших пошуковиків.

По-друге, дотримуватись правил журналістської етики та бути експертом у темі, про яку йде мова. Бути максимально стислим і водночас інформативним, висловлюватись по темі, надаючи найбільш цінну та корисну інформацію. Залучати інших авторитетних експертів, публікувати інформацію про них на сторінці, щоби підкреслити авторитетність і збільшити довіру користувача до тексту. 

І по-третє, ніхто не застрахований від людського фактору, тому потрібно користуватися інструментами для автоматизованої перевірки та оптимізації тексту, наприклад:

– Аналіз тексту по закону Ципфа

Аналіз тексту на унікальність

– Аналіз орфографії і граматики тексту

Facebook
Twitter
Telegram
Зміст статті
Back to Top
Ми перезвонимо!

Вкажіть, будь-ласка, номер свого телефону, і наш спеціаліст впродовж 15 хвилин зв’яжеться з вами.