Close

Спамний текст – що це таке?

Термін “спам” виник в інтернеті ще на початку 90-х і асоціювався в основному з масовими email-розсилками, які пропонували абонентам купу не цільової, нав’язливої реклами.  Що цікаво, слово SPAM розшифровується як Spiced Ham (гостра шинка) та Shoulders of pork and ham (свинячі лопаки і окорока), було навіть товарним знаком однієї з американських компаній, яка продавала після першої світової війни м’ясні консерви. Власне, щоби прорекламувати їх, компанія вдалась до дуже нав’язливого піару – на авто і на фасадах будинків, на літаках і кораблях, на автобусах і трамваях, на вітринах, в газетах і по радіо  – всюди була помітною реклама консерв з написом “SPAM”. Таким чином поступово це слово почалось застосовуватись до будь-якої не потрібної і часто повторюваної інформації. У цій статті ми поговоримо більш детально, що таке пошуковий спам, що таке заспамленність тексту та як необхідно оптимізувати тексти, щоби уникнути пошукових фільтрів.

 

Пошуковий і контентний спам

Пошуковий спам – один із різновидів веб-спаму, який застосовується на сайтах, являє собою маніпуляцію ключовими словами у метатегах (наприклад, <title>, <H1>), а також анкорах (текст у посиланнях <a></a>) і атрибутах зображень – з метою штучно підняти видимість сторінки у пошукових системах, що у висновку приводить до переспаму. 

 

Контентний спам – це не релевантний, не унікальний, автоматично згенерований або скопійований з інших сайтів, переоптимізований або навпаки неоптимізований текст. 

 

Які тексти вважаються заспамленими?

Тексти із не пропорційним відсотком входжень ключових слів, вважаються заспамленими і можуть пессимізуватися пошуковими системами (позиції занижуються за спам), а при великій кількості таких текстів сайт може повністю зникнути з пошуку.

 

Приклад переспаму по ключовим словам:

 

“Ми продаємо ексклюзивні коробки для сигар. Наші ексклюзивні коробки для сигар виготовляються вручну. Якщо ви хочете придбати ексклюзивну коробку для сигар, зв’яжіться з нашим фахівцем з продажу коробок для сигар за адресою eksklusivnie.korobki@example.com.”

 

Як пошуковики реагують на спам в текстах?

З початком появи пошукових систем не було чітко визначених алгоритмів семантичного аналізу, релевантність вебсторінки визначалася  здебільшого метатегами “meta keywords” та “meta description”, що дало змогу маніпулювати результатами пошукової видачі, впихнувши неприродну кількість ключових слів у ці зони. Таким чином, кількість не якісних сайтів, а також сайтів, які використовували дубльований, скомпільований контент зростала. У підсумку, SERP захаращувався, а користувач не отримував точних результатів. Пошуковики вирішили змінити цю ситуацію і ввели алгоритми-фільтри, які “зачищали” пошукову видачу від не заспамлених сайтів. Таким чином, в ТОП почали потрапляти дійсно хороші сайти, які відповідають пошуковій оптимізації, з якісними та унікальними текстами.

 

Які ж існують фільтри пошуковиків та як дізнатися про їх наявність на сайті? Зупинимося на цьому детальніше. 

 

Фільтри Яндекса

Фільтр “Переспам” – з’явився, за словами деяких оптимізаторів ще у 2010 році і торкнувся текстів сайтів. Оптимізатори дали йому своє ім’я – «Ти спамний».  Фільтр зачіпав довгі не релевантні, “водяні” тексти-портянки, які не мали чіткої структури,  а також були напічкані великою кількістю ключових слів, тобто писалися явно не для людей, а пошукових ботів. Сайт, який попав під цей фільтр різко починав втрачати позиції (на 10-30 сходинок). 

 

Фільтр “Новий” – функціонує з 2014 року і є вдосконаленим алгоритмом «Переспаму». Уважний до сайтів з надмірно довгим і заспамленим Title, а також зловживання тегами виділення ключового слова в тексті – <b>, <u>, <strong>, <em> та <i>, які застосовуються для штучного підняття частоти ключового слова на сторінці.

 

Фільтр “Баден-Баден” – є, фактично, збірною версією усіх попередніх антиспам-фільтрів Яндекса та став частиною його алгоритму. Був запущений 22 березня 2017 року. Його особливість – штучний інтелект, який здатний розпізнавати людську мову. Його завдання – повністю і остаточно позбутися сайтів із заспамленним текстом та зробити SERP більш інформативним і релевантним.

Фільтри Google

Фільтр “Панда” – за деякими даними з’явився ще у 2011 році, а може й раніше. На відміну від “Пінгвіна”, який карав вебсайти за токсичні беклінки, Панда  перевіряла їх на дубльований і спамний контент. Сайти, які копіювали контент з інших ресурсів, або публікували беззмістовний, не якісний текст з граматичними помилками, не позв’язаний з тематикою  сайту або насичений рекламою – піддавалися жорсткій фільтрації.

 

Фільтр “Колібрі” – його назва походить від швидкості і точності пташки колібрі. Запущений 26 вересня 2013 року. «Колібрі» став вісником семантичного аналізу і штучного інтелекту, який поступово впроваджувався в алгоритмах Google. «Колібрі» точно розуміє логіку пошукового запиту користувача, природну людську мову, враховуючи контекст і значення окремих слів. Це було однією із значних змін в пошуку Google за останні роки, з акцентом на розмовний стиль і зміст. Колібрі ще називають – «розуміючим алгоритмом». Таким чином, веб-розробникам і авторам було рекомендовано оптимізувати свої сайти, використовуючи природнє поєднання слів, а не примусові ключові слова. По суті «Колібрі» це навіть не фільтр, а звичайний алгоритм, який знижує позиції сайтів, якщо їх контент не природний і не релевантний запитам користувача.

 

Фільтр “Баден-Баден” – є, фактично, збірною версією усіх попередніх антиспам-фільтрів Яндекса та став частиною його алгоритму. Був запущений 22 березня 2017 року. Його особливість – штучний інтелект, який здатний розпізнавати людську мову. Його завдання – повністю і остаточно позбутися сайтів із заспамленним текстом та зробити SERP більш інформативним і релевантним.

Як перевірити чи попав сайт під фільтр?

Перевірити, чи були застосовані якісь дії по відношенню вашого сайту збоку пошукових систем дуже легко з допомогою панелей вебмайстрів.  У Яндекс Вебмайстері потрібно знайти пункт Диагностика ->Безопасность и нарушения:

 

 

В Google Search Console – “Меры, принятые вручную”:

 

 

Як запобігти спаму на сторінці ?

По-перше, потрібно писати унікальні та якісні тексти своїми словами, користуючись при цьому рекомендаціями Google та Яндекс.

 

По-друге, дотримуватись порад, які були описані у нашому мануалі “Як написати якісну статтю для блогу?”

 

І по-третє, користуватися SEO-інструментами для перевірки та оптимізації тексту, наприклад:

 

– Аналіз тексту по закону Ципфа

Аналіз тексту на унікальність

– Аналіз орфографії і граматики тексту
– Текстовий оптимізатор

 

Останній інструмент зручний тим, що він може порівняти текстову оптимізацію вашої веб-сторінки і сторінок із видачі ТОПа та на базі цього порівняння видати ТЗ на оптимізацію по всім текстовим зонам. Якщо сторінки ще не має і стоїть завдання створити її, зробивши релевантною під пошукові запити – інструмент видасть ТЗ на написання з нуля. 

 

Наприклад, візьмемо веб-сторінку із заспамленним текстом та відправимо її на аналіз в Текстовий Аналізатор по ключовому слову “спортивная одежда adidas”:

 

 

 

На виході ви отримуєте декілька звітів: Текстовий аналіз (XLSX), ТЗ копірайтеру (DOCX) і файл “Ваш SEO-текст” (TXT).

 

 

Відкриємо таблицю Excel з аналізом тексту та прочитаємо, які рекомендації нам видав інструмент щодо оптимізації тексту:

 

 

Система зафіксувала переспам “Баден-Баден” по ключовому слову “adidas” і відразу ж порекомендувала видалити його із тексту 17 раз. 

 

Далі, в H1 система порекомендувала поставити фразу “Одежда Adidas”, а в TITLE зробити комбінацію із 5 слів, обов’язковими серед яких мають бути “одежды adidas” або “одежду adidas”.  Таким чином, Title може виглядати так: “Магазин спортивной одежды adidas” або “Купить одежду adidas по низким ценам”. 

 

Як бачимо, з допомогою Текстового Аналізатора можна очистити текст від спаму, а також оптимізувати його під пошукові машини. У результаті, наш текст буде добре ранжуватися і ми отримаємо позиції в ТОП.

 

1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів (оцініть статью)
Loading...
Поділитися на facebook
Facebook 0
Поділитися на vk
VK 0
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn 0