Close

Як написати якісну статтю для блогу?

У сьогоднішньому світі контент грає неабияку роль. Мистецтво змістовно писати, змістовно висловлюватися – найперша запорука успіху. Те саме стосується й ваших сайтів. Перше з чим ви стикаєтесь після розробки – це наповнення. Змістовний, актуальний та корисний контент збільшує ваші шанси потрапити в ТОП. Якщо тексти на сайті написані не для людей, а пошукових машин, містять граматичні помилки і головне, не дає відповіді на ключовий запит користовача – такий сайт не швидко знайде своїх відвідувачів і незабаром опиниться у самому кінці пошукової видачі. Отож, давайте разом покроково навчимося писати якісні статті. 

1.Вибір теми

Найперше, з чим потрібно визначитися – тема. У цьому дотримуйтесь трьох правил:

 

  •              👉Тема повинна бути корисною для читачів;
  •              👉Ви повинні добре розумітись в темі; 
  •              👉Тема повинна вам подобатись.  
  •  

Підібрати “гарячу” тему можна з допомогою сервісу Wordstat. Достатньо вбити у пошуковий рядок ключове слово і він покаже вам, що шукали по цьому запиту у мережі інтернет. Поряд зі знайденими темами буде вказана цифра  – це кількість запитів ключового слова у пошуковій системі. Власне, це нас й цікавить. Обираємо тему з найбільшою кількістю запитів. 

Також спарсити Wordstat швидко можна у спеціалізованому сервісі онлайн-аналітики

2.План статті

Після того як ви обрали тему, вам потрібно скласти детальний план статті, по пунктам. Ви повинні глибоко проаналізувати тематику і статті конкурентів, виявити основні питання і написати те, що хочуть почути ваші читачі. Як тільки у вас буде побудований чіткий план статті  – ви можете переходити до наступних пунктів. І не забудьте кожен пункт виділити у тексті підзаголовками: <H2> – <H3>, в залежності від побудованої вами ієрархії. Чому потрібні підзаголовки? Вони дозволяють надати тексту структуру, він стає читабельним і легко сприйматиметься. У висновку, у вас будуть всі шанси потрапити в закладки користувачів.

 

Майже не забув, якщо ваша CMS дозволяє, ви можете встановити спеціальні плагіни які виводять зміст статті на сторінці в початку статті, до прикладу:

 

Це допоможе зорієнтуватись читачу та перейти відразу до пункту, який його найбільше цікавить.

 

3.Заголовок статті

Ми підійшли до найважливішого – заголовку статті. Нагадаю, що у веб-коді сторінки він позначається мета-тегом <TITLE>. 

 

Яким повинен бути заголовок, як ви думаєте? Яскравим, кричущим, довгим? Ні.. Заголовок повинен бути простим, коротким, читабельним, інформативним природнім. А ще – він повинен максимально відповідати основному вмісту статті, включати найбільш частотний пошуковий запит. 

 

Отож, давайте тепер перерахуємо, яким НЕ ПОВИНЕН бути заголовок TITLE:

 

  • white_check_mark Заголовок не повинен бути вірусним – дуже часто у погоні за місцем у ТОПІ, деякі редактори пишуть занадто яскраві, занадто сенсаційні заголовки, які шокують користувачів своїм змістом, набирають швидко кліки і перегляди, а потім так само швидко згасають – адже відвідувач розуміє, що його грубо кажучи надурили, стаття немає нічого спільного із кричущим заголовком. Звичайно, залежно які у кого цілі, однак для якісної статті підбирайте правдивий заоловок і не вдавайтесь до хитрощів, адже це може обернутися для вас зниженням авторитетності ресурсу і погіршенням поведінкових факторів, за рахунок чого пошуковик і ранжує сторінку в ТОП. Збільшення числа відказів – зменшує таку ймовірність. Але це зовсім не означає, що заголовок слід робити примітивним або нудним, авжеж ні! Він має бути цікавим, динамічним, але повністю відповідати змісту вашої статті!
  •  
  • white_check_mark Заголовок не повинен містити спаму – варто не переборщити з переоптимізацією, тобто насиченням неприродньою кількістю ключових слів. Особливо це стосується комерційних тематик. Пошуковики вже давно “розкусили” такі техніки і навіть можу накласти санкції, наприклад фільтр Яндекса – “Баден-Баден”. Загалом, намагайтесь природньо вливати у заголовок ключові слова, щоб вони не переботяжували його зайвими повтореннями та сприймались природньо.
 

І не забудьте про ще один, так-званий “другий заголовок” <H1> – заголовок першого рівня, який позначається в тексті мета-тегом <H1>. Цей заголовок підсилює <TITLE> та разом з ним являє чудову комбінацію для покращення релевантності вашої статті. Пам’ятайте: 

 

  • ☝<H1> повинен бути тільки один (!) на сторінці;
  • ☝<H1> не повинен дублювати <TITLE>, а тільки його ДОПОВНЮВАТИ! Наприклад, те, що ви не розповіли у Title – можна розповісти в H1!
  •  
Ось, власне, якщо коротенько, то все про заголовки. Йдемо далі.

4.Вступ або інтро до статті

Вступ має бути хорошим. Необхідно вкластися у цих 200-300 символах, щоб заінтригувати та вразити читача, який ще насправді не вирішив – чи йому продовжувати далі читати чи просто піти геть, покинути сторінку. Це дуже важливо і це, можна сказати, окремо мистецтво – робити цікаві інтро до статей, анонси, котрі не відпустять і змусять прочитати увесь текст. У висновку, час перебування відвідувача на вашому сайті зросте, що покращить ПФ. Ніколи не ігноруйте вступ. Я часто зустрічаю, коли автор полінувався і стаття немає жодного вступу. Переважно, це статті, які пишуться на скору руку і читач це бачить. Тому, ще одне правило: ніколи недооцінюйте читача. Краще відкласти статтю або витратити на неї дещо більше часу, але зробити це надзвичайно цікаво і дотепно. Це потім вам відгукнеться і дасть плоди!  

5.Тіло статті і його оптимізація

Ось ми й прийшли, власне, до самої статті – “портянки” як її ще називають копірайтери і сеошники, або plain text

 

Це основний текст, котрий повинен вирішити головне завдання статті: розкрити тему, розкрити проблематику, дати відповідь на пошуковий запит користувача, дати йому рішення, за яким він, власне кажучи, й прийшов до вас

 

Таким чином, користувач, який знайде вирішення своєї проблеми – прийде до вас ще раз. Це абсолютно вірна стратегія. І саме це відрізняє сильну статтю від провальної.

 

👉Тіло статті не повинно містити “воду”. “Вода” – це найгірше, що може бути в статті, це переливання з пустого у порожнє, абсолютно не цікавий, беззмістовний текст, коли автор повторює по кілька раз те, що й так зрозуміло. Уникайте “води” в своїх текстах. Найкращий спосіб – оперувати фактами. Автоматично, стаття, яка містить факти – не містить “води”. 

👉Тіло статті повинно складатися з унікального тексту – саме це і цінять сьогодні пошуковики, алгоритми яких все більше стають наближеними до людини за рахунок розвитку штучного інтелекту. 

👉Тіло статті повинно бути максимально комфортно оформлене для читача. Це не повинна бути обгортка без цукерки, а навпаки – абсолютно експертний текст, уміло та зі смаком приправлений додатковим контентом: якісними зображеннями, відеоматеріалами, цитатами, якщо потрібно, посиланнями на авторитетні джерела і так далі. 

Не лінуйтеся форматувати текст, акцентуйте, робіть його ЦІКАВИМ: використовуйте жирний шрифт, курсив, закреслений, нумеровані та маркерні списки, виділення і так далі – все, що може підкреслити оригінальність, цілісність, актуальність тексту.  

Головне не загратися і не перетворити текст в “новорічну ялинку”. Намагайтесь використовувати в тексті не більше 2-х шрифтів та кольорів. 

 

Окремо хочу згадати про SEO-оптимізацію тексту. Якщо вам хтось сказав, що вона більше не працює – не правда. Технічна сторона досі має значення для пошуковиків. Що саме я маю на увазі?

 

Унікальність. Текст статті повинен мати високий % унікальності – не нижче 85%. Перевірити унікальність тексту можна на сервісах Advego або Text.ru.

 

Мета-теги. Сторінка повинна містити усі необхідні для пошукових ботів мета-теги. Окрім тегів TITLE і H1, у коді сторінки повинен бути й мета-тег DESCRIPTION – це короткий, лаконічний опис сторінки, який переповідає його суть. Саме текст із Description виводиться у сніппеті – це те, як виглядає ваша сторінка у результатах пошукової видачі. 

 

Чому мета-теги важливі? Та все дуже просто, це свого роду “мова” пошукових ботів, яку вони добре знають і автоматично зчитують, коли сканують (індексують) сторінку. Якщо ці теги залишити пустими або зовсім не використовувати – пошуковик може розпізнати сторінку як заманеться і вивести у пошуковій стрічці казна що. І постарайтеся заповнювати усі мета-теги максимально релевантно – тобто застосовувати ключові слова. 

 

Атрибути зображень. Усі зображення на сторінці повинні містити заповнені ключовими словами атрибути ALT і TITLE. Хто не чув – може прочитати мою окрему статтю. 

 

Сформоване ТЗ. Бажано статтю писати на основі попередньо сформованого технічного завдання. Отримати технічне завдання на основі зібраного семантичного ядра можна в сервісі Rush Analytics. Як це зробити покроково – описано тут. Щодо самого інструменту Текстовий Аналізатор зупинимося дещо детальніше. Навіщо вам технічне завдання? По-перше, Текстовий Аналізатор зможе проаналізувати конкурентів, які знаходяться у ТОПІ і видати на його основі такі рекомендації:

 

☝Кількість слів/символів у тексті (без пробілів)

☝Кількість ключових слів у тексті

☝Рекомендації по Title

☝Рекомендації по H1

☝Рекомендації по анкорам

☝Рекомендації по текстовим фрагментам 

 

Окрім цього, ви отримаєте звіт в форматі Excel, де будут показані приклади Title перших 5-ти конкурентів. Ви зможете перейти на їх сторінки і оглянути оптимізацію та якість тексту. 

 

 

Ну і головне, вам не треба буде складати ТЗ самотужки, за кілька хвилин ви отримаєте його автоматично і зможете віддати на виконання будь-якому копірайтеру, який напише для вас якісний, SEO-оптимізований текст. 

 

Скачати приклад ТЗ в Текстовому Аналізторі можете тут.

6.Епілог, висновки, підбиття підсумків

Ще один дуже важливий момент вашого тексту, яким дуже багато хто нехтує і який є по суті вирішальним. Що повинен містити епілог? Він повинен містити висновки, а саме – коротко виложити найбільш важливіші тези і факти вашої статті, щоби читач міг зробити вірний висновок. І це дуже важливо. Адже часто я зустрічаю, коли після прочитаної статті користувач робить просто не вірні висновки, або не робить їх узагалі! І у цьому немає нічого дивного. Це свідчить тільки про те, що ви так і не змогли достукатись до вашого читача. Ви могли написати класний текст, але якщо він не має відповідних легкодоступних і чітких висновків, тоді він, на жаль, даремний. Тому, постарайтесь в кінці статті присвятити ще 10-15 хв свого часу і  наголосити на основній ідеї. Більше того, я не рідко зустрічаю читачів, які не читають усієї статті, а тільки висновки. Якщо висновки є і вони цікаві – вони додають в статтю в закладки. Отож, обов’язково сформуйте закінчення. Стаття – подібна до музичного твору, повинна містити інтро, пассаж і епілог. Якщо ви цього не зробите – ваша твір не буде завершеним. 

 

7.Заклик до дії

Ну і на завершення, ще дуже важливий момент – постарайтеся вставити під кінець заклик до дії, тобто Call to action, що є дуже важливо. Наприклад, заклик підписатись та розповсюдити статтю у соцмережах, або якщо це комерційна тематика – заклик скористатись безкоштовною консультацією або акцією. Тут, все залежить від вашої фантазії. Але обов’язково не забудьте і зробіть це!

Що ж, бажаю вам плідних, цікавих статей, а також прошу розповсюдити! По всім питання пишіть на наш email. 

 

Успіхів в творчості!

 

1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів (1 голос, 5,00 з 5)
Loading...
Поділитися на facebook
Facebook 0
Поділитися на vk
VK 0
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn 0