Close

Як зібрати семантичне ядро для сайту?

Що таке семантичне ядро?

Семантичне ядро сайту (СЯ) – це впорядкований список ключових слів, фраз та їх морфологічних форм, словосполучень, а також синонімів, котрі чітко та влучно характеризують тематику сайту, його вид діяльності (товари, послуги). 

Зібране семантичне ядро розподіляється по усім сторінкам веб-сайту з дотриманням усіх умов текстової SEO оптимізації. За списком ключових слів, які входять до семантичного ядра, веб-сайт у подальшому буде з’являтись у результатах пошукової видачі (SERP) та знаходити відвідувачів, клієнтів (пошукова видимість сайту).

Саме тому, необхідно якомога ретельніше зібрати та оптимізувати семантичне ядро для сайту, щоби воно містило максимальну кількість актуальних, тематичних, релевантних ключових запитів.

Збір семантичного ядра є частиною комплексу заходів щодо SEO просування сайту. Семантичне ядро повинне бути зібрано для кожного нового сайту ще до його запуску. Веб-майстри, які проігнорували даний комплекс робіт не зможуть розраховувати на високі оцінки пошукових систем та привертати значний трафік (відвідуваність). Сайт без семантичного ядра буде низько ранжуватись у пошукових системах, а іноді хаотично (не стабільність позицій).

Алгоритм збору семантичного ядра

Підбір маркерних ключових слів

Семантичне ядро сайту збирається поетапно. 

Спочатку вам потрібно зібрати так-звані “маркерні ключові слова” – це базові запити по тематиці вашого сайту, іншими словами “контрольні точки”, за якими буде складатися семантичне ядро.

Випишіть ключові слова з допомогою “мозгового штурму” (зазвичай, до 10-ти). Цю операцію повторіть з сайтами кількох найбільших конкурентів у пошуковій видачі. 

Тепер обов’язково випишіть ключові слова із назв усіх існуючих на сайті розділів та категорій (рубрик) сайту. Це потрібно для того, щоби в майбутньому щільно наповнити ключовими словами структуру сайту, не проігнорувавши жодну із її гілок.

Також, якщо сайт вже існує – можна з допомогою Google Search Console (Панель Вебмайстра) вивантажити найбільш популярні ключові запити.

Зберіть усі маркерні ключові слова в єдиний файл.

Семантичне ядро сайту

Парсинг ключових слів

Наступним етапом буде парсинг ключових слів по маркерним запитам зі всіх доступних джерел та автоматизованих систем пошуку ключових слів.

Варто розуміти, що збір пошукових слів має відбуватися окремо для кожної пошукової системи, у якій плануєте просуватись. В даному мануалі ми будемо розглядати збір семантичного ядра для Google.

Нижче наведемо основні джерела та інструменти для пошуку ключових слів:

Пошукові підказки Google – це варіанти популярних ключових запитів, які починаються на ту ж літеру, що і цільовий запит користувача. З’являються під пошуковим рядком, коли користувач вводить слово. Пошукові підказки генеруються автоматично та містять найбільш вживані, частотні ключові слова, які щоденно вводять користувачі інтернету у пошуковому рядку. Парсинг пошукових підказок дозволить знайти цінні ключові запити, які відповідають вашій темі, а також інтересам і намірам ваших майбутніх відвідувачів, клієнтів.

Google Keyword Planner – планувальник ключових слів Google, автоматизований онлайн-інструмент, є частиною сервісу Google Ads. Інструмент дозволяє знайти нові ключові слова по заданному слову, по заданному домену або URL-адресі, а також отримати статистику по ключовим словам – частоту запитів (частотність), комерційність (вартість CPC) та прогнози (CTR та ін.).

Seo Screaming Frog – программа-краулер для Windows, яка дозволяє спарсити ключові слова із мета-тегів заданного домену чи URL. Зазвичай, мета-теги Title та H1 містять найбільш важливі та частотні ключові слова. А тому, ця програма дозволить отримати їх з будь-якого сайту конкурента.

KeyCollector – программа для Windows, яка поширюється за платною ліцензією, являє собою цілий “комбайн” різноманітних інструментів для парсингу та роботи з семантикою із різних пошукових систем. Крім цього, має безліч різних інших функцій, необхідних в роботі SEO-спеціаліста.

Keyword Tool – чудовий безкоштовний онлайн-сервіс, який збере підказки з усіх пошукових систем та соцмереж.

Також варто зазначити, що збираючи ключові слова автоматизованими системами, не рідко можна зібрати не цільові, “мусорні” запити, слабо пов’язані з основною тематикою вашого сайту, а тому рекомендуємо користуватися  так-званими “стоп-словами” (мінус-слова), які допоможуть відсіяти та очистити семантичне ядро від зайвих слів.

Збір ключових слів Google Keyword Planner

Аналіз ключових слів

Після того як максимальна кількість ключових слів зібрана, варто їх проаналізувати і зробити вибірку на основі статистики, наприклад:  

– частота запитів у пошуковій системі (Search Volume);
– вартість за клік (CPC), комерційність;
– конкурентність;
– Keyword Effectiveness Index (KEI).

Також, усі ключові запити діляться на:

Високочастотні (ВЧ) – дуже популярні серед користувачів інтернету, висококонкурентні ключові запити з частотністю, переважно, від 1000 показів і більше у пошукових системах. По ним найважче вибитися у ТОП пошукових систем через сильну конкуренцію;

Середньочастотні (СЧ) – популярна семантика, але не настільки як ВЧ. Зазвичай, від 100-200 показів у пошукових системах. По середньочастотним ключовим словам легше вийти у ТОП.

Низькочастотні (НЧ) – вузькоспрямовані ключові запити, які користуються не значним попитом та інтересом серед більшості користувачів інтернету. Зазвичай, до них належать запити з частотною <100.  По НЧ-запитам найлегше виходити у ТОП. 

Сезонні і несезонні – ключові запити, які вводять користувачі в залежності від пори року. Наприклад, ключові слова з тематики хутряних виробів, або навпаки літніх купальників.  Сезонні ключові слова мають різну популярність серед користувачів інтернету в різні пори року.

Геозалежні – це ключові слова, які пов’язані з локальною пошуковою видачею та прив’язані до назв конкретних населених пунктів, областей, офісів. Наприклад, “купити смартфон у Києві”, “стоматологічний кабінет по вулиці Людкевича” і т.д.

Інформаційні – це ключові запити, ціль отримати пізнавальну інформацію про що-небудь. Сюди належать запити з інформаціною метою, які починаються на: “як”, “хто”, “коли”, “чому” і т.д.

Комерційні – це ключові запити із чітко вираженою комерційною метою, до них відносяться запити із словом: “купити”, “замовити”, “ціна”, “вартість”, “оренда”, “продам”. Комерційними також вважаються транзакційні ключові слова.

Складіть повний список зібраних ключових слів у Excel та посортуйте їх за частотністю.

Кластеризація ключових слів

Після того, як ви зібрали та посортували семантичне ядро, вам потрібно його кластеризувати. Це найважливіших етап збору семантичного ядра. Кластеризація робиться або вручну, або з допомогою автоматизованих систем, якщо ядро дуже велике.

Кластеризація – це групування ключових слів за семантичним змістом та інтентом (метою, наміром). В один кластер (групу) потрапляють тільки сумісні ключові слова. 

Після кластеризації кожен окремий кластер розприділяється по “посадочним” сторінкам сайту. Складається технічне завдання на написання нової статті під кластер ключових запитів. У ньому вказується скільки, де та як потрібно вказати ключові слова на сторінці. 

Як ви вже зрозуміли, саме на основі кластеризації семантичного ядра відбувається текстова оптимізація сайту.

Підходів до алгоритму і методів кластеризації дуже багато. Спеціалісти вирізняють 2 типа кластеризації:

HARD-кластеризація  –  так-звана посилена або форсуюча кластеризація, де “усі прив’язуються до всіх”, тобто усі ключові слова в кластері мають бути пов’язані між собою, інакше вони не потрапляють в одну групу. Зв’язки між ключовими словами та їх кількість (точність кластеризації) визначаються на основі пошукової видачі.

SOFT-кластеризація – “усі прив’язуються до одного”, тобто ключовим словам достатньо мати зв’язок з одним маркерним ключовим запитом, щоби згрупуватися та сформувати таким чином окремий кластер.

Висновки

Семантичне ядро дозволить знайти цільову аудиторію для вашого сайту, а також задовільнити потреби і інтереси потенційних клієнтів та користувачів, виділити чітку направленість сайту, правильно спроектувати його SEO-структуру. 

Якісне СЯ має складатися мінімум з кількох тисяч ключових слів та періодично оновлюватися.

Facebook
Twitter
Telegram
Зміст статті
Back to Top
Ми перезвонимо!

Вкажіть, будь-ласка, номер свого телефону, і наш спеціаліст впродовж 15 хвилин зв’яжеться з вами.